moeiteloos mediteren

Antwoord op veel gestelde vragen bij de KIBA Boost

Afstemmen op je innerlijke bron, de bron van het universum en de aarde

In het begin van elke meditatie wordt je verbonden met je innerlijke bron, je hart, je ware ik, de bron van het universum en de aarde.

De bron van het universum is de plek waaruit alles ontstaat. Het is de plek van onvoorwaardelijke liefde, het ongemanifesteerd potentieel het ongemanifesteer bewustzijn. Je kunt het ook God noemen of Allah of Het Veld of Het Niets of Het Alles of De Leegte of The Matrix of de Alpha en de Omega. En misschien heeft dit voor jou een symbool of kleur of woord maar misschien is er ook niets. Dat is allemaal goed. Het gaat erom dat je je intentie uitspreekt om verbinding te maken met de bron. Als je dat gemakkelijker vind, kun je de Bron ook voorstellen als een Grote Centrale Zon.

Vanuit de bron van het universum ontspringt een spiraal van licht. Deze spiraal loopt verticaal vanuit de bron van het universum en gaat om en door je lichaam heen naar het hart van moeder aarde.  De spiraal omhult jou helemaal, dus je zit of ligt helemaal in die spiraal. De spiraal is net zo groot als jij. Het licht vult alle cellen in je lichaam. Deze afstemming zorgt ervoor dat je licht- en je trillingsfrequentie worden verhoogd.

Je kunt je deze spiraal – ook wel vortex genoemd – zo voorstellen:

vortex2

 

Belangrijk: dit plaatje is slechts een voorbeeld. Als jouw spiraal er anders uitziet, is dat helemaal goed.

In de eerste week van het jaarprogramma kun je wennen aan deze afstemming. Na de eerste week begint elke meditatie nog steeds met deze afstemming, maar dat gaat dan sneller. En dan na de afstemming volgt een thema. Voor sommig mensen is dat even wennen, omdat het dan wat sneller gaat. Maar dat went vanzelf. Ikzelf activeer de spiraal van licht al meer dan 10 jaar. En ik hoef er alleen maar aan te denken en hij is er. En als het nodig is, roep ik hem ook overdag op. Dit kan op elk gewenst moment. Ik begin de meditaties in mijn trainingen ook altijd op deze manier. Als je dit vaak doet, dan is de spiraal en de afstemming op je eigen innerlijke bron en de bron van het universum er heel snel.  Dus ik weet zeker dat dit bij jullie ook zo zal gaan.

Sommige mensen vragen of het niet saai wordt om elke meditatie hetzelfde te beginnen. Maar dit onderdeel is juist het belangrijkste uit deze meditaties. Omdat daarmee je trillingsfrequentie wordt verhoogd en je je afstemt op je innerlijke bron, de bron van het universum en de aarde. Dat is de basis waarmee je elke ochtend begint. Dit helpt om je meer in je kracht te zetten en meer te worden wie jij werkelijk bent. En dan wordt een thema toegevoegd als aanvulling hierop. Zie ook de vraag over ‘herhalen’ verderop op deze pagina.

Wat betekenen de gouden letters

Aan het einde van het afstemmen en het activeren van de spiraal regent het gouden letters, de letters van jouw naam. De gouden letters van jouw naam bekrachtigen en verbinden jouw ware ik en de persoonlijkheid die jij nu op aarde hebt. En ik hoop dat door steeds je naam in gouden letters te zien, dat je jezelf steeds meer gaat waarderen, jezelf mooi en waardevol gaat vinden en dat je meer van jezelf gaat houden

Trillingsfrequenties en het verband tussen de law of atraction en meditatie

In mijn 7-minuten-meditatie staat het verhogen van je trillingsfrequenite centraal. Waarom is dat?

Alles in het universum is trilling, daar zijn alle wetenschappers het inmiddels over eens. En deze trilling is ook natuurkundig meetbaar. En gelijksoortige trillingen trekken elkaar aan. Dat is de universele wet van resonantie. Dat betekent dat lage energie√ęn of lage trillingen ook lagere energie√ęn/trillingen elkaar aantrekken. En hoge energie/hoge trillingen trekken ook hoge energie√ęn/trillingen aan. Woorden, gedachten ¬†en emoties hebben ook een trillingsfrequentie. ¬†Wees je er dus van bewust dat jouw gedachten en emoties gelijksoortige gebeurtenissen in je leven aantrekken. Dat is de law of attraction.

Woorden met een lage trillingsfrequentie zijn bijvoorbeeld woede, haat, schaamte, schuldgevoelens, angst en wrok. En deze energie√ęn verzwakken je niet alleen maar trekken ook meer van hetzelfde aan. Woorden en gedachtes met een hoge trillingsfrequentie zijn liefde, dankbaarheid, vreugde, harmonie, vrede en vriendelijkheid. Als je meer van deze gedachtes en emoties hebt versterken deze jou √©n ze trekken soortgelijke situaties in je leven aan! En dat niet alleen, de lagere frequenties kunnen niet bestaan binnen de hogere frequenties, ze verdwijnen gewoon. Net zoals het licht onmiddellijk duisternis verdwijnt. Als je in een donkere ruimte een kaars aandoet is het niet meer donker.

Dus hoe hoger je frequentie, hoe meer geluk, overvloed, vrede, liefde en harmonie je zult ervaren. En belemmerende overtuigingen en problemen zullen minder vat op je hebben.

Je kunt met behulp van meditatie en contemplatie je trillingsfrequentie verhogen. Door je af te stemmen op je innerlijke bron en de bron van het universum. Door je gedachten bewust te richten op woorden, emoties, gevoelens en onderwerpen met een hoge trillingsfrequentie. Ook zul je door mediteren meer innerlijke rust gaan ervaren en minder stress, waardoor je gezonder wordt en minder snel ge√Įrriteerd. Ook kom je meer in contact met wie je werkelijk bent, je gevoel en je intu√Įtie. En ook dat verhoogt je trillingsfrequentie. Daarom staat het verhogen¬†van je trillingsfrequenite In mijn 7-minuten-meditaties centraal.

Ik zie en voel niets

Dat geeft niets! Het is belangrijk om in meditaties niets te verwachten en er zijn ook geen goede of slechte meditaties. Zie ook het volgende stukje over gedachten. Bovendien heb je verschillende ingangen, waardoor je dingen ervaart. Je kunt zien, voelen, horen, ruiken, proeven en weten. En daar heb je een voorkeur in. En als die voorkeur niet bij zien of voelen ligt, dan lijkt het alsof je niets merkt. Maar dat betekent niet dat er niets gebeurd. En als je dan ook nog verwacht dat je iets moet zien of voelen en je ervaart niets in die richting dan denk je dat je het ‚Äėfout‚Äô doet of niets merkt. Maar dat is niet zo.

Mijn eerste ingang is weten en mijn tweede voorkeur is voelen . Toen ik begon met dit soort dingen zag ik helemaal niets. En nog steeds zie ik niet veel, omdat het niet mijn voorkeur is, maar ik zie wel steeds meer. ¬†En ik heb heel erg moeten wennen aan de ingang ‚Äėweten‚Äô. Want bij weten voel, hoor en zie je niets. Het is er gewoon. En het heeft wel even geduurd voordat ik daar helemaal op kon vertrouwen.

Dus laat alle verwachtingen los, laat het gewoon gebeuren. Want de meditatie werkt zowiezo door op de onderlagen van je bewustzijn. Dus er gebeurd altijd iets, ook als je het niet merkt. Wel zul je in je dagdagelijks leven (kleine) veranderingen gaan opmerken. En vaak niet eens op het moment zelf. Juist omdat het zo onbewust gaat. Maar als je over een paar weken of paar manden terugkijkt, dan merk je eigenlijk pas dat er iets verandert is, dat je anders denkt, anders doet, anders reageert of andere keuzes maakt.

Mijn gedachten dwalen af, ik kan mij niet focussen

Zeker als je net begint met mediteren kan het gebeuren dat je gedachtes alle kanten opvliegen. Weet dat dit in je dagdagelijks leven ook zo is. In meditatie wordt je je hiervan alleen maar bewust. Je merkt dan ineens hoeveel gedachten je eigenlijk hebt. Dat is heel normaal.

En vaak denken mensen dat je tijdens mediteren niet mag denken. Dat is niet zo. Wij hebben nou eenmaal gedachtes en die komen binnen. Zelfs geoefende meditatiegoeroe’s hebben nog gedachtes. Je kunt namelijk niet zoveel doen aan de gedachtes die binnenkomen. Waar je wel invloed op hebt is wat je met die gedachtes doet. En je kunt je mind trainen, dat je gedachten meer kunt focussen. En je zult merken, dat er na verloop van tijd wel meer ruimte tussen de gedachtes zit en die ruimte kan steeds groter worden. En je zult merken, dat je steeds meer voor bepaalde gedachtes kunt kiezen en andere gedachtes kunt laten gaan.

Elke keer als je gedachten afdwalen is bewustzijn hierop voldoende. Want op het moment dat je dit bewust wordt ben je weer in het hier en nu. Op het moment dat je je bewust wordt van je gedachtes, kun je je aandacht weer richten op je ademhaling en focus je je opnieuw. En doe dit zonder oordeel en zonder verwijt. Je constateert het, je richt je aandacht weer op je ademhaling en je bent weer in het hier en nu. Dat is helemaal ok. Als je er een oordeel over hebt gaan je gedachten daar weer mee aan de haal en ben je daar mee ‚Äėbezig‚Äô.

Bovendien zorgt oordelen over jezelf voor een lagere trillingsfrequentie. En dat wil je juist niet. Dus het is niet erg als je gedachten afdwalen. Het gebeurt, je wordt je  bewust, en vervolgens kies je opnieuw om je aandacht op je ademhaling en de meditatie te richten. Wees vriendelijk voor jezelf!

Kijk hier  naar een leuk en helder filmpje hierover.

Herhaling is belangrijk

Sommige mensen vinden het nog best lastig om elke morgen te mediteren. En dat klopt. Je bent namelijk bezig een nieuwe gewoonte te installeren en dat kost tijd. Mensen leren nu eenmaal ¬†aleen door herhaling. En als je gedrag vaak genoeg herhaalt wordt het een gewoonte. Zet je prullenbak in de keuken maar eens op een andere plek. Hoe vaak moet je misgrijpen totdat de nieuwe plek in je geheugen staat gegrift en de nieuwe plek ‚Äėgewoonte‚Äô is geworden. En zet je prullenbak dan weer terug. Dan moet je weer wennen aan de ‚Äėoude‚Äô plek. De oude plek is uit je gewoontepatroon verdwenen en moet weer opnieuw ge√Įnstalleerd worden. Zo werkt het ook met elk nieuw gedrag. Nieuw gedrag kan alleen een gewoonte worden als je het vaak herhaalt.

Door deze meditatie 4 weken lang elke ochtend te doen, cre√ęer je een nieuwe gewoonte. En je kunt na de de 4 gratis weken een abonnement nemen voor 1 heel jaar. Je ontvangt dan een jaar lang elke zondag een 7-minuten-meditatie met een thema.¬†En dan wordt mediteren net zo gewoon als tandenpoetsen. Ik doe deze 7-minuten-meditatie al jaren en als ik wakker wordt door de wekker dan doe ik het automatisch, daar hoef ik niet eens over na te denken. Ik doe het gewoon.

Dat is ook de reden waarom je een hele week dezelfde meditatie doet. Door 1 thema vaker te herhalen, wordt het beter in je onbewuste ge√Įnstalleerd.

Hier is een leuk filmpje hoe je brein leert. Dus blijf volhouden!

De meditaties gaan voor mij te snel en ik weet niet altijd antwoord op de vragen

De meditaties én de teachings in dit jaarprogramma zijn in de eerste plaats ontwikkeld voor je persoonlijke én spirituele groei, waarbij je tegelijkertijd het bewuste en het onderbewuste traint. Juist de combinatie van meditatie en teaching maakt dit programma uniek en heel krachtig.

De meditaties zijn daarom niet uitsluitend gericht op ontspanning of relaxation. Door het doen van de 7-minuten-meditaties zul je wel meer rust en ruimte in je leven ervaren, maar de meditaties zelf zijn meer activaties en afstemoefeningen dan een relax-oefening. De vragen die in de meditaties worden gesteld hoef je niet direct tijdens de meditatie zelf te beantwoorden. Zeker in het begin van de week kun je de vragen op je laten inwerken zonder antwoord te hoeven geven. De vragen zullen door de dag en door de week doorwerken, waardoor de antwoorden ook buiten de meditaties om zullen komen. Leer de meditaties te ontvangen zonder echt wat te doen, want de meditaties werken door op je onderbewuste. En doordat je de meditatie een week lang doet, zul je merken dat het steeds gemakkelijker wordt de vragen te beantwoorden, zowel tijdens de meditatie als daarbuiten.

Is deelname aan de KIBA Community verplicht?

Nee, de KIBA Community is niet verplicht. Het is wel heel erg leuk om hiervan lid te zijn. Je ziet dan de vragen en ervaringen van anderen waar je veel aan kunt hebben. En je kunt ook gewoon meelezen, je hoeft niet altijd wat te plaatsen. En je hoeft dit ook niet dagelijks te doen. Wil je je alsnog aanmelden? Dat kan met de onderstaande knop.

Kan ik de gebruikersnaam en het wachtwoord wijzigen?

Je krijgt bij de aanmelding van het jaarprogramma een mail om je aan te melden. In deze mail staat je username (gebruikersnaam) en een temporary password (tijdelijk wachtwoord). Je dit wachtwoord altijd wijzigen, met de optie wachtwoord wijzigen.

Snel inloggen:
Ga naar mijn website www.sabinehess.nl en klik op de knop ‘inloggen’
Gebruik je emailadres voor je gebruikersnaam en vul het wachtwoord in.

Wachtwoord kwijt? 

  1. Ga naar www.sabinehess.nl
  2. Klik op ‘inloggen”
  3. Klik op wachtwoord vergeten
  4. Je krijgt een link in je mailbox om je wachtwoord te wijzigen.